هر آنچه باید در مورد برند کارتیه بدانید.

کارتیه چیست
فهرست مطالب

کارتیه چیست؟

کارتیه که در ایران با عنوان کارتیر نیز معروف است، یکی از معتبرترین برندهای لوکس  طلا و جواهر در دنیا است. کارتیه برندی در کشور فرانسه است که طراح، تولید کننده، توزیع کننده و فروشنده انواع محصولات طلا و جواهر، ساعت و چرم است. در حال حاضر برند کارتیه، 200 شعبه در 125 کشور در دنیا دارد و سابقه طولانی این برند در جواهرات، آن را به یکی از معتبرترین برندهای دنیا مبدل کرده است.کارتیر در سال 1847 در شهر پاریس فرانسه، توسط لوئیس فرانسوا کارتیه خلق شد.برند کارتیه تا پایان عمر پیر کارتیه، نوه لوئیس کارتیه، به صورت خانوادگی اداره می شد. اما پس از مرگ او در سال 1964، ژان ژاک (پسر ژاک)، کلود (پسر لوئیس) و ماریون کارتیه کلودل (دختر پیر)، که هر کدام مسئولیت یکی از شعبه های کارتیه در لندن، نیویورک و پاریس را بر عهده داشتند، میراص خانوادگی را به فروش گذاشتند. رابرت هاک، همراه گروهی از سرمایه گذاران با مدیریت جوزف کانوی، توانستند شعبه پاریس کارتیه را خریداری کنند.این برند در سال 1988 بخشی از گروه ریچمونت شد و برند کارتیه که تا آن موقع با محصول ساعت به معروفیت رسیده بود، تولید جواهرات، محصولات چرمی و به مرور دیگر محصولات را به برند خود اضافه کرد.اما کارتیه هنوز با شعار( SLOGAN) نیروی محرکه اصلی خود، لوئیس کارتیه، زندگی می کند: «هرگز تقلید نکن، همیشه نوآوری کن». بنابراین برند کارتیر ترسی از شکستن قالبها ندارد. هر روز خاص و متفاوت عمل میکند و طرح های آن در عین تازگی و جذابیت، نشانی از قدرتمندی و زیبایی شناسی دارد. 

جالب است بدانید حرف C در ابتدای برند Cartier و در طراحی لوگوی این برند بازتابی از تداوم در نسل هاست.لوگوی برند کارتیر در سال 1900 طراحی شد، اما در سال 1910 به ثبت رسید.

چرا برند کارتیه؟

همانطور که پیشتر توضیح داده شد، یکی از دلایلی که برند کارتیه را معروف کرده است، قدمت آن است. اما این تنها نیست. کارتیه برای تولید محصولات خود همواره از بهترین مواد و ماهرترین افراد برای ساخت استفاده کرده است. همچنین توجه به جزئیات در طراحی و تولید در مشهور کردن این برند، اثر بسیار زیادی داشته است. جواهراتی که برند کارتیه در تولید محصولات خود استفاده میکند از استاندارهای بالای جهانی برخوردار است. هم چنین این برند در ساخت ساعت های کارتیه از مرغوب ترین فلزها استفاده میکند و در کل میتوان گفت، کیفیت محصولات و طراحی خاص و زیبای کارتیه، علاوه بر سابقه درخشان، کمک زیادی به معروفیت آن کرده است. البته تمام این عوامل باعث شده است تا کارتیه به عنوان یک برند لوکس و گران قیمت شناخته شود.

انواع کارتیه

 تنوع دسته بندی محصولات کارتیه روز به روز در حال گسترش است.در حال حاضر طلا و جواهرات، ساعت، انواع کیف و اکسسوری چرم، عطر و ادکلن و حتی نوشت افزارهایی از جمله دفتر و خودکار و روان نویس، به محصولات برند کارتیه اضافه شده است. اما با توجه به قدمت و اعتباری که این برند همچنان در طلا و جواهر دارد، در ادامه به محصولات طلا و جواهر کارتیه میپردازیم:

طلا و جواهر کارتیه تنوع بسیار خوبی در انواع دسته بندی طلاها دارد. از انواع آن میتوان به دستبند طلا کارتیه، گوشواره، گردنبند، آویز طلا، انگشتر کارتیه، حلقه ازدواج، سنجاق سینه و کمربند اشاره کرد که معمولا در رنگ های سفید، زرد و رزگلد عرضه میشود. اما هر یک از این دسته بندی ها خود شامل محصولات معروفی هستند که با نام و طراحی خاصی به بازار عرضه شده اند.

برای مثال در بخش دسته بندی دستبندها، یکی از معروف ترین طلاهای کارتیه چه در ایران و چه در کل دنیا، دستبندهای النگویی کارتیه است که معروف ترین دستبند النگویی کارتیه دستبند عشق یا همان LOVE است که طراحی منحصر به فرد و درعین حال ساده آن، باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد.آلدو سیپولو در سال 1969 این دستبند محبوب را خلق کرد و هنوز امضای او بر روی دستبندهای عشق کارتیه وجود دارد. دلیل نام گذاری این دستبند، این بود که عشق دائمی به نظر برسد و برای همین این دستبند یکی از باکیفیت ترین دستبندهای طلا محسوب میشود و بدون لغرش در جای خود ثابت باقی می ماند.دستبند عشق کارتیه، به تعدادی از زوج های مطرح جهان از جمله ریچارد برتون و الیزابت تیلور و همچنین استیو مک‌کوئین و علی مک‌گرو هدیه داده شده است. 

دستبند النگویی LOVE کارتیه را میتوانید در این صفحه ملاحظه کنید. دستبند عشق کارتیه

یکی از طراحی هایی که در آن کارتیه نشان داد که از کم ارزش ترین و زشت ترین کالاها، میتواند زیباتری ها را خلق کند، دستبند Juste Un Clou بود. این دستبند از طراحی های آلدو سیپولو بود که در سال 1971 خلق شد و ترجمه آن به فارسی ” فقط یک میخ” است. بله دستبند میخی که امروز معروف اند.مدل میخی در طراحی انگشترها و گردنبند و گوشواره کارتیه نیز به کار گرفته شده است که در اینجا عکس نیمست میخی کارتیه را مشاهده میکنید.

و اما پلنگ حیوان نمادین کارتیه است: حیوانی وحشی و رام نشدنی که نماد رهبری، قدرت و وحدت است.اولین ظهور طراحی پلنگ در سال 1914 در انواع جواهرات کارتیه به وقوع پیوست و اکنون بیش از هر زمان دیگری، پلنگ منبعی تمام نشدنی الهام برای طراحان است.نخستین محصول پلنگی کارتیه، یک ساعت مچی همراه با طراحی خالدار (شبیه به پوست گربه سانان) بود. پس از آن، تصاویر پلنگ در بخش زیادی از طرح ‌ها، با یک عنصر ثابت، یعنی چشم ‌های زمردی سبز عرضه شد که حلقه پارتنر، که آن هم یکی از معروف ترین محصولات کارتیه است، یکی از آن ها است.

 

از محصولات دیگر پرطرفدار و معروف این برند میتوان به پلاک طلا ببر کارتیر اشاره کرد که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. جهت مشاهده انواع آویز ببر کارتیه به این صفحه مراجعه کنید. پلاک طلا ببر کارتیر

گردنبند تمساح یا کروکودیل کارتیه

طراحی این گردنبند خاص مربوط به سال 1975 است. زمانی که ماریا فلیکس ستاره مکزیکی به همراه حیوان خانگی خود(یک بچه کروکودیل)  به بوتیک این برند لوکس در پاریس رفت و خواست تا یک گردنبند شبیه به کردوکودیل او طراحی شود.کارتیه این قطعه منحصر به فرد را طراحی کرده است که می تواند به عنوان سنجاق سینه جداگانه نیز پوشیده شود. این گردنبند اولین بار در سال 2006 روی فرش قرمز کن توسط مونیکا بلوچی بازیگر و مدل ایتالیایی (تنها نفر دیگری که آن را پوشیده است) عرضه شد. او این گردنبند را با یک پیراهن سفید ساده ست کرد.

 

سوالات متداول

تلفظ درست این برند با توجه به اینکه یک برند فرانسوی است، همان کارتیه است. اما به دلیل وجود R در انتهای اسم،در تلفظ انگلیسی به کارتیر نیز معروف است.

همانطور که در مقاله به صورت کاملی اشاره شده، کارتیه تنوع بسیاری در محصولات دارد. از جمله انواع طلا و جواهر و ساعت

قیمت دقیقی برای مشخص کردن اجرت وجود ندارد. اما با توجه به اینکه این برند از باکیفیت ترین برندهای دنیاست، اجرت ساخت بالایی نسبت به بسیاری از برندها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

*