راهنمای خرید دستبند طلا

فهرست مطالب

هنگامی که قصد خرید دستبند طلا را دارید، لازم است بدانید که چه مواردی را در هنگام خرید باید مورد توجه قرار دهید تا بتوانید یک خرید درست و حرفه ای داشته باشید. توجه به تمام نکات به شما کمک میکند تا سالیان سال از خرید خود رضایت کامل داشته باشید. در این مقاله سعی داریم به تمام جزئیاتی که در خرید دستبند طلا میبایست توجه داشته باشید، اشاره کنیم تا یک خرید عالی داشته باشید.

کیفیت دستبند طلا

در مقالاتی که مربوط به راهنمای خرید است، به این موضوع اشاره کردیم که با توجه به اینکه کیان گلد گالری همواره در تلاش است تا بالاترین درجه کیفیت طلا را به مشتری ارائه کند، راهنمایی مقالات بیشتر در زمینه زیبایی شناسی است.
اما به این نکته توجه داشته باشید که در خرید دستبند طلا، کیفیت مرغوب طلا چند برابر اهمیت دارد. با توجه به اینکه دستبند روی مچ دستان شما قرار دارد، بیشتر در معرض برخورد با اجسام دیگر است. بنابراین هنگام خرید باید از کیفیت طلا، سنگ ها و نگین هایی که روی دستبند کار شده است، اطمینان حاصل کنید. همچنین با توجه به اینکه اغلب دستبندهای طلا، دارای قفل هستند، استحکام قفل را حتما پیش از خرید، امتحان کنید. در ادامه مقاله به مواردی میپردازیم که به شما کمک میکند تا علاوه بر انتخاب یک دستبند زیبا، انتخابی داشته باشید که دستبند به دستان شما جلوه ای زیبا دهد.

تناسب دست و دستبند

انتخاب یک دستبند مناسب برای مچ دستان شما، به زیباتر نشان دادن دستان شما هم کمک میکند و اگر انتخاب درستی داشته باشید، مانند یک آرایش درست و اصولی باعث میشود که نواقص کم رنگ تر شود.

خرید دستبند برای مچ باریک

اگر مچ دستان شما بسیار باریک است و دوست دارید که با کمک دستبند پوشیده شود، بهتر است از دو دستبند ظریف در کنار هم استفاده کنید تا جلوه طلا، مانع از دیده شدن مچ های نازک شود. همچنین اگر ساعت در دست دارید، میتوانید از یک دستبند نازک کنار ساعت استفاده کنید.

خرید دستبند برای مچ پهن

برای مچ های پهن بهتر است از دستبندهای پهن تر استفاده شود. این انتخاب به شما کمک میکند تا مچ دستتان باریک تر نشان داده شود.

سایز دستبند طلا

اندازه دستبند از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا  یک سایز دستبند مناسب نه تنها زیبایی آن را دوچندان می کند، بلکه پوشیدن دستبند هم اندازه شما مطمئن تر است. اگر دستبند شما بزرگتر از مچ دستتان باشد، ممکن است از دستتان بیفتد و حتی متوجه نشوید. از طرف دیگر، اگر دستبند بسیار کوچکتر از مچ دست شما باشد، ممکن است اثری روی مچ دست شما باقی بگذارد و حتی گردش خون را مختل کند. بنابراین، لازم است ابتدا مچ دست خود را اندازه گیری کنید. اندازه گیری مچ دست از اندازه گیری سایز انگشتر بسیار راحت تر است. کافی است به وسیله یک متر، دور مچ را اندازه بگیرید و این سایز دستبند شماست. البته این نکته را مدنظر داشته باشید که همیشه باید دستبند کمی بزرگتر از سایز مچ شما باشد تا همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، جای دستبند روی مچ باقی نماند و گردش خون را مختل نکند.

انواع دستبند طلا

دستبند طلا با انواع مختلفی طبقه بندی میشود. اما با توجه به اینکه برخی از این اسامی کاملا شناخته شده نیستند، ما برای راحتی مشتریان، آنها را به دو دسته دستبند ساده و دستبند النگویی تقسیم کرده ایم. در ادامه به توضیح برخی از این دسته بندی ها میپردازیم:

دستبند النگویی چیست:

دستبند النگویی یک دستبند ثابت و غیر قابل تنظیم است که معمولاً کاملاً گرد است، اگرچه دستبندهای النگویی باز وجود دارد. این نوع دستبند ها معمولاً گیره ندارند. این مدل دستبندها مناسب برای انواع مهمانی های خودمانی و حتی مجالس است و بسیار کاربردی و شیک هستند.

دستبند کاف:

معمولا مدل این دستبندها النگویی است با این تفاوت که پشت آن باز است و به هم وصل نشده است و اصطلاحا روی مچ دست میلغزد. این مدل دستبند در هند به نشانه عشق است.

دستبند تنیس :

دستبندهای تنیس تک رشته‌ای از سنگ‌های قیمتی کوچک، معمولاً الماس، در یک رشته ساده و انعطاف‌پذیر هستند. این دستبند کلاسیک که یک جواهرات نمادین است، در طول سال ها تکامل یافته است.نام این دستبند از بازی تنیس گرفته شده است تا به شما نشان دهد که راحتی این مدل دستبند مناسب برای بازی تنیس است.

هم چنین دستبندها با توجه به برندی که دارند معمولا از یک نوع طراحی خاص طبعیت میکنند و اگر شما به برندهای مختلف علاقه مند باشید با نگاه به طراحی آن میتوانید برند طلا را تشخیص دهید.

انتخاب رنگ طلا متناسب با رنگ پوست
هر طلایی که انتخاب میکنید بهتر است با رنگ پوست شما تناسب داشته باشد. جزئیات این موضوع را میتوانید در مقاله طلای مناسب رنگ پوست شما چیست؟ مطالعه کنید.

کلام آخر
تمام مواردی که در مقالات راهنمای خرید به آنها پرداخته می شود، در راستای کمک به یک خرید بهتر است. اما در نهایت شما باید طبق احساس و سلیقه خود عمل کرده و مثل همیشه به ندای درون خود گوش کنید تا بتوانید بهترین حس را هنگام خرید طلا داشته باشید

سوالات متداول

به دلیل اینکه دستبند بر روی دستان شما، بیشتر در تماس با اجسام خارجی است. همچنین محکم بودن قفل دستبند از اهمیت بالایی برخوردار است

کافی است دور مچ خود را اندازه بگیرید و دقیقا همان اندازه را به طلافروشی اطلاع دهید.

بله بهتر است دستبندی را انتخاب کنید که برای مچ دستان شما نه خیلی بزرگ باشد که از دست به راحتی خارج شود و نه آنقدر تنگ باشد که گردش خون را در مچ دست مختل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

*