راهنمای جامع انتخاب و خرید انگشتر طلا

راهنمای خرید انگشتر طلا
فهرست مطالب

ممکن است بارها برای شما پیش آمده باشد که با گشت و گذار در سایت های خرید طلا و جواهر، یک انگشتر توجه شما را به خود جلب کرده باشد و قصد داشته باشید آن را خریداری کنید. اما قطعا به این راحتی نخواهد بود. دلایل بسیاری باعث می شود که نسبت به خرید انگشتر دچار شک و تردید باشید. در این مقاله قصد داریم با راهنمای خرید انگشتر طلا تمام مواردی که باعث می شود در انتخاب بهتر شما کمک کند، را بررسی کنیم.تا بتوانید با خیالی آسوده تر، بهترین انتخاب را داشته باشید.

اولین موردی که میبایست در خرید طلا به آن دقت شود، پرداختن به کیفیت طلاست، اینکه مطمئن باشید سایتی که از آن خرید می کنید، طلا را با چه عیاری و با چه کیفیتی ارائه می‌کند.برای بررسی این موضوع می بایست تحقیقاتی در مورد طلافروشی مدنظر خود داشته باشید یا از یک فرد متخصص کمک بگیرید. ما در این مقاله سعی داریم تا از دید زیبایی شناسی مواردی که میبایست در هنگام خرید رعایت شود را بررسی کنیم. از جمله مواردی که باید به آن دقت شود در ادامه به آن پرداخته شده است:

تناسب انگشتر و انگشت

مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید به صورت غیرحضوری، وجود دارد، این است که آیا این مدل انگشتر با انگشت من در تناسب است یا خیر. یا اصطلاحا چقدر به دستان من می‌آید. برای پاسخ به این سوال اول از همه باید بدانید مدل انگشت شما چیست؟

انگشتر طلا برای انگشت کشیده

به طور کلی، انگشتان کشیده انگشتانی هستند که طول آنها به طور قابل توجهی بیشتر از عرض آنها باشد. انگشتان کشیده معمولاً ظریف و باریک به نظر می‌رسند و ممکن است کمی خمیده یا قوس دار باشند. اما توجه داشته باشید که هیچ تعریف دقیقی از انگشت کشیده وجود ندارد و این معیارها تا حدی نسبی هستند. در نهایت، بهترین راه برای دانستن اینکه آیا انگشتان کشیده‌ای دارید یا خیر، این است که به آنها نگاه کنید و با انگشتان اطرافیانتان مقایسه کنید.

اگر شما جز افرادی هستید که انگشتانی کشیده دارند:

  • انگشترهای پهن تر برای انگشت کشیده مناسب تر هستند و ظاهر متعادل‌تری را برای دستان شما ایجاد می‌کنند و طول انگشت شما را تکمیل کنند.
  • از خرید طلاهای بسیار نازک برای این انگشتان خودداری کنید، مگر اینکه عمداً به سبک مینیمالیستی علاقه داشته باشید.
  • طرح‌های منحصربه‌فرد میتوانند روی انگشتان شما عالی به نظر برسند.
  • سنگ های قیمتی بزرگ می توانند به جلب توجه به انگشتان شما کمک کنند و آنها را برجسته تر نشان دهند.
  • اگر تمایل دارید انگشتان شما کمی پهن تر نشان داده شود، می‌توانید از چند انگشتر در کنار هم استفاده کنید.

انگشتر انگشتر کشیده

انگشتر طلا برای انگشت باریک

به طور کلی، انگشتان باریک انگشتانی هستند که قطر آنها به طور قابل توجهی کمتر از طول آنها باشد. برای مثال، اگر قطر انگشت شما در ناحیه مفصل به طور قابل توجهی کمتر از طول آن باشد، احتمالاً انگشتان باریکی دارید.انگشتان باریک معمولاً ظریف و استخوانی به نظر می‌رسند.تفاوت انگشتر باریک و انگشتر کشیده در این است که انگشتر کشیده بیشتر از لحاظ طول انگشت بررسی می‌شود. اما انگشتر باریک از لحاظ قطر انگشت بررسی می شود.

انتخاب یک انگشتر باریک طلا برای چنین انگشتانی، بر باریک بودن انگشت تاکید می‌کند و آن را مشخص تر نشان میدهد. بنابراین در صورتی که انگشتان شما باریک یا به اصطلاح لاغر است:

  • انگشترهای پهن تر را انتخاب کنید تا باریک بودن انگشت شما را بپوشاند.
  • سنگ های قیمتی کوچک می توانند به متعادل کردن نسبت انگشتان شما کمک کنند.
  • رنگ های روشن و خنثی مانند نقره ای یا طلایی می توانند به پهن تر نشان دادن انگشتان شما کمک کنند.
  • طرح های هندسی و زاویه دار می‌توانند به جلب توجه انگشتان شما و پهن تر نشان دادن آنها کمک کنند.

انگشتر انگشت پهن

انگشتر طلا برای انگشت پهن

اگر قطر انگشت شما در ناحیه مفصل به طور قابل توجهی بیشتر از طول آن از نوک تا انتها باشد، احتمالاً انگشتان پهن دارید. انگشتان پهن اغلب کوتاه تر از انگشتان کشیده به نظر می رسند و ممکن است به دلیل قطر زیاد، چاق تر از انگشتان کشیده به نظر برسند.
انتخاب انگشتر مناسب برای انگشت پهن می تواند به شما کمک کند تا دستانتان ظریف تر و کشیده تر به نظر برسند.

  • طلاهای نازک  می توانند روی انگشت پهن شما کوچک به نظر برسند، انتخاب یک انگشتر بزرگتر باعث ایجاد تعادل در ظاهر کلی می شود.
  • شما می‌توانید طرح‌هایی را که حاوی زوایا و سبک‌های نامتقارن هستند را برای چنین مدل انگشتانی به راحتی انتخاب کنید.
  • از انگشترهای تک نگین بزرگ خودداری کنید، زیرا این انگشترها می توانند انگشت شما را پهن تر نشان دهند. به جای آن از انگشترهای چند نگین استفاده کنید.
  • از انگشترهای ساده و صاف خودداری کنید، زیرا این انگشترها می توانند پهنای انگشت شما را بیشتر نشان دهند.
  • استفاده از رنگ های تیره و گرم مانند رزگلد، می توانند با باریک تر نشان دادن انگشت شما، به ظریف تر دیده شدن آن کمک کنند. از رنگ های روشن و سرد مانند سفید یا نقره ای خودداری کنید، زیرا این رنگ ها می توانند پهنای انگشت شما را بیشتر نشان دهند.

انگشتر برای انگشت پهن

انگشتر طلا برای انگشت کوتاه

اگر انگشتان شما در مقایسه با کف دستتان کوتاه به نظر می رسند، احتمالاً انگشتان کوتاهی دارید.انگشتان کوتاه معمولاً پهن و چاق به نظر می رسند.توجه داشته باشید که انگشت کوتاه با انگشت چاق یا پهن متفاوت است. انگشت پهن همانطور که قبل تر گفته شد انگشتی است که قطر آن به طور قابل توجهی بیشتر از انگشتان کناری باشد، در حالی که انگشت کوتاه لزوماً قطر زیادی ندارد.

انتخاب انگشتر مناسب برای انگشت کوتاه می تواند به شما کمک کند تا دستانتان بلندتر و کشیده تر به نظر برسند.

در این حالت، برخلاف انگشت کشیده، طلاهای ظریف تر را برای این مدل انگشت انتخاب کنید.

  • از طرح‌های انگشتر بزرگ و پیچیده خودداری کنید، زیرا این طرح‌ها می‌توانند انگشت شما را تحت تأثیر قرار دهند و نامتعادل به نظر برسند.
  • از سنگ های قیمتی کشیده یا بیضی شکل استفاده کنید. این سنگ ها می توانند به بلندتر نشان دادن انگشتان شما کمک کنند.
  • از انگشترهای تک نگین استفاده کنید. این انگشترها می توانند به جلب توجه به انگشت شما و بلندتر نشان دادن آن کمک کنند.
  • از انگشترهای V شکل استفاده کنید. این انگشترها می توانند به بلندتر و باریک تر نشان دادن انگشتان شما کمک کنند.
  • از انگشترهایی که در بالای مفصل انگشت قرار می گیرند استفاده کنید.این انگشترها می توانند به بلندتر نشان دادن انگشت شما کمک کنند.

در نهایت استایل و علاقه شخصی شما بر همه چیز اولویت دارد و طبق سلیقه شخصی خود عمل کنید.

جهت مشاهده انواع انگشتر برای تمام سلایق و مدل های انگشتر میتوانید به صفحه انگشتر طلا مراجعه کنید.

سایز انگشتر طلا

بعد از انتخاب بهترین مدل انگشتر برای مدل انگشتانتان، توجه به سایز انگشتر طلا مهم ترین نکته است. .سعی کنید از خرید انگشترهایی که به سختی در انگشت شما می رود، پرهیز کنید. زیرا ممکن است به مرور زمان یا در شرایط خاص، سایز انگشت شما تغییر کند و دیگر امکان تغییر سایز انگشتر را نخواهید داشت. بنابراین انگشتری انتخاب کنید که به راحتی در انگشت شما قرار گیرد. اما به این نکته هم توجه کنید که انگشتر آنقدر بزرگ نباشد که به راحتی از انگشت شما دربیاید یا بچرخد.

بسیاری از بانوان از سایز انگشتر خود مطلع هستند و هنگام خرید، سایز انگشتر موردنظر را در اختیار فروشنده طلا قرار می دهند.اما اگر قصد خرید انگشتر طلا به صورت آنلاین را دارید و سایز انگشتر خود را نمیدانید، در ادامه روش سایز کردن انگشتر را به شما آموزش خواهیم داد تا هنگام خرید بتوانید سایز انگشت خود را به فروشنده اعلام کنید و یک خرید راحت و آسوده داشته باشید.

راهنمای محاسبه سایز انگشتر طلا

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، 3 مرحله لازم است تا به سایز انگشتر خود دست یابید.

مرحله اول: یک تکه نخ ضخیم را به دور انگشت خود بپیچید. در نظر داشته باشید که از کش برای انجام این کار استفاده نکنید. نخ را درست کمی بالاتر از بند انگشت( در محل قرارگیری انگشتر) بپیچید.

مرحله دوم: نخ را با خط کش به طور دقیق اندازه گیری کنید.

مرحله سوم: با استفاده از جدولی که در عکس ملاحظه میکنید، سایز انگشت خود را به دست آورید. برای مثال اگر دور انگشت شما 56.5 میلی متر بود، سایز انگشتر شما 8 است.

سایز انگشتر

خصوصیات ظاهری یک انگشتر خوب

انتخاب انگشتر مناسب، چه برای استفاده روزانه و چه برای مجالس، نیازمند توجه به برخی نکات مهم است.

انگشتر مناسب برای استفاده روزانه:

  • راحتی: اگر قصد دارید از انگشتر به طور دائمی استفاده کنید، باید به دنبال انگشتری باشید که برجستگی نداشته باشد و به لباس شما گیر نکند. همچنین، انگشتری را انتخاب کنید که وزن متناسبی داشته باشد و در استفاده طولانی مدت اذیت‌تان نکند.
  • مقاومت: انگشتری که برای استفاده روزانه انتخاب می‌کنید باید از جنس و سنگی باشد که در برابر ضربه و خط و خش مقاوم باشد. به عنوان مثال، انگشترهای مات برای استفاده روزانه مناسب‌تر از انگشترهای براق هستند. همچنین، در صورت تمایل به استفاده از سنگ، از سنگ‌هایی استفاده کنید که مقامت بالایی دارند.

انگشتر مناسب برای مجالس و مهمانی:

  • مدل: برای استفاده در مجالس و مهمانی‌ها، می‌توانید از انگشترهایی با مدل‌های خاص و نگین‌های چشم‌نواز استفاده کنید. در این مورد، محدودیتی در انتخاب مدل و جنس انگشتر وجود ندارد و می‌توانید سلیقه خود را به طور کامل در انتخاب آن دخیل کنید.
  • مناسبت: هنگام انتخاب انگشتر برای مجالس، به نوع مجلس و لباسی که می‌پوشید توجه کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید در یک مهمانی رسمی شرکت کنید، بهتر است از انگشترهایی با نگین‌های ظریف و درخشان استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که در خرید انگشتر باید به آن دقت کنید، تناسب رنگ پوست و طلاست که در مقاله طلای مناسب رنگ پوست شما چیست؟ به جزئیات آن پرداخته ایم.

کلام آخر:

هر آن چیزی که در این مقاله به آن پرداخته شد، همانطور که از نامش مشخص است، یک راهنما جهت خرید مناسب است و قوانین ضروری نیست. در نهایت شما باید با توجه به سلیقه خود، نکات مهم را درنظر بگیرید تا یک خرید دلچسب داشته باشید.

سوالات متداول

بله همانطور که در مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است، انتخاب انگشتر مناسب برای انگشتان فرم های مختلف، متفاوت است.

روش های مختلف و ساده ای برای اندازه گیری سایز انگشتر وجود دارد که ساده ترین آن در مقاله توضیح داده شده است.

در صورتی که شما سایز دقیق انگشت خود را بدانید، به راحتی میتوانید به صورت آنلاین، انگشتر موردنظر خود را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

*

Privacy Preference Center

Necessary

Advertising

Analytics

Other